لباس کارگری چرا به وجود آمد؟
نوشته شده توسط : unexer

بر خلاف تمام شعارهای سیاسی چه در ایران و چه در اروپا قشر کارگران بزرگترین قشر جامعه هستند. آنقدر که حزب کارگر در اکثر کشور ها سهم اساسی را در تصمیم گیری سیاسی دارد. اگر شما کارگر یک کارخانه بزرگ هستید، احتمالا بعد از استخدام به شما لباس فرم هم داده شده است. یک لباس کارگری مناسب بسته به محیط کاری و شغل شما ، باید بتواند از شما به طور کامل محافظت کند، آزادی حرکت شما را سلب نکند، چه در محیط گرم و چه در محیط سرد فشار دما را روی شما کم کند. البته حتما نباید لباس کارگری لباس فرم باشد، فرض کنید شما از بحث فنی و مکانیکی سر در می آورید و قصد ترمیم موتور خود را دارید، قطعا اگر با لباس های شخصیتان این کار را شروع کنید امکان دارد که آن لباسها پاره شد یا لکه های سیاهی روی آن بیافتد که هیچوقت به طور کامل پاک نمی شوند؛ پس بهتر است که برای هر کاری از قبل لباس کارگری مناسب آنرا تهیه کرده باشید.

متداول ترین های لباس کارگری

یک جوشکار را در حین انجام جوشکاری در نظر بگیرید مهمترین چیزی که نظرتان را جلب می کند احتمالا عینک جوشکاری او باشد. بعد از آن آستین های بلند لباسش در تابستان و رنگ لباس که معمولا تیره است. کارگران ساختمانی چه لباسی به تن می کنند؟ شاید در بیشتر نقاط شهر لباس آنها فرم خاصی نداشته باشد ولی اگر به برج های شمال شهر سری بزنید کلاه های پلاستیکی زرد رنگ و یک جلیقه یا لباس فرم را مشاهده می کنید؛ بیشتر که دقیق شوید یک اشتراک بین همه ی این کارگران ساختمانی وجود دارد و آن گشادی شلوارها است. این امر موجب شود تا کارگر بتواند حداکثر رفلکس بدنی را داشته باشد حتی اگر فریاد خطر و سقوط چیزی بلند شده بتواند سریعا از محدوده خطر فرار کند.

لباس کارگری

لباس کارگری از چه قسمت هایی تشکیل شده است؟

لباس کارگری نقش محافظ شخص را در برابر کثیفی، گرما، سرما، ضربه، بریدگی و ... را دارد پس باید بسته به وظیفه شخص شامل :

  • کلاه کارگری

  • عینک کارگری

  • پیراهن کارگری

  • شلوار کارگری

  • دستکش کارگری

  • کفش کارگری

برای بعضی کارها به عینک نیازی نیست چرا که با اشعه یا اجسام ریزی که به اطراف پرت می شوند، برخورد ندارند یا مثلا برای یک مکانیک که برای تعمیر به زیر خودروها می رود شاید یک کلاه کارگری دست و پا گیر باشد. برای بعضی کارها نیاز به کفش به خصوصی نیست ولی کارهایی هستند که ممکن است نیاز به کفش نسوز یا ضد ضربه داشته باشید.

خرید لباس کارگری

 

لباس کارگری از کجا تهیه کنیم ؟

اگر به عنوان یک کارگر یا یک کارفرما قصد تهیه هر نوع لباس کارگری دارید، unexsafety این موقعیت را برایتان فراهم کرده است به صورت آنلاین با امکانات و قیمت هر کدام آشنا شده و به راحتی برای خرید تصمیم گیری کنید.

 





:: برچسب‌ها: لباس کارگری , لباس کار , حفاظت فردی ,
:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: